Astroturfing je agresivní a neetická forma guerillového marketingu a nástroj PR. Astroturfing má vyvolat pozitivní obraz o klientovi a jeho produktech či službách v očích veřejnosti. Využívá se v oblasti propagace, showbyznysu a politiky.
Astroturfing navozuje dojem skutečnosti
Cílem astroturfingových kampaní je vyvolat falešný dojem spontánní, přirozené a pozitivní reakce spotřebitelů na dané zboží, služby či politické názory. Metoda má skrýt komerční či politické sdělení za rádoby nezávislé chování veřejnosti a za autentické výpovědi spotřebitelů, které mají zvýšit hodnotu produktu v očích dalších zákazníků.
Tyto reakce tedy nejsou přirozené, nýbrž zinscenované a strategicky vytvořené. Astroturfing využívá zejména internet. Zaměstnanci firmy nebo najaté osoby se zde snaží ovlivňovat veřejné mínění pomocí příspěvků v rámci diskuzí a na sociálních sítích, které vychvalují produkty a služby.