Přijít na webovou stránku, během mrknutí oka zjistit, že to není to, co jste hledali, a okamžitě stránku opustit? Anebo si na webu přečíst jen pár vět na domovské stránce, podívat se, jak web vypadá, a bez klikání na další odkazy z něj zase odejít? To vše spadá pod pojem bounce rate.
Bounce rate = míra okamžitého opuštění
Bounce rate se udává v procentech a jde o návštěvníky webu, kteří stránku ihned po vstupu opustili. Pokud příchozí návštěvník navštíví stránku a hned ji zase opustí, v Google Analytics je zaznamenán do bounce rate, tedy míry okamžitého opuštění.
Může se zdát, že vysoký bounce rate je vždy špatně. To však není pravda - může to naopak značit i efektivitu webu. Pokud uživatel na web vstoupí a okamžitě najde to, co hledal (třeba adresu, kontakt), účel byl splněn na jedničku.