PPC systémy neboli Pay Per Click systémy jsou internetové modely reklamního inzerování, ve kterých se platí pokaždé, když uživatel klikne na reklamu. Inzerenti tedy neodměňují pronajímatele intenetového prostoru, za pouhé zobrazení (impresy) reklamy. PPC systémy médiím umožňuje vydělávat na poskytování reklamního prostoru a zadavatelům umožňuje šířit svá sdělení mezi běžné intenetové uživatele. PPC systémy jsou jedním z nejužívanějších systémů výkonostního marketingu.
PPC systémy patří mezi systémy aukční. Podle toho, jak je inzerentova reklama proklikávána, se zobrazuje před nebo za konkurenčními inzeráty a inzerent. Každý inzerent informuje hostitele své reklamy, jakou maximální částku je ochoten zaplatit, za dané místo. Zásadní u PPC systémů je cílení reklamy. Ať už jde o klíčová slova (součást search engine marketingu) nebo o cílení podle tématu stránek.