Remarketing je metoda cílení reklamy, která slouží k oslovení lidí, kteří konkrétní webovou stránku (nejčastěji e-shop) již navštívili. Návštěva stránky je zaznamenána pomocí cookies do prohlížeče, a na základě toho se potom této „označené” skupině uživatelů zobrazuje na jiných webových stránkách (v postranním panelu, mezi články, banner v záhlaví apod.) reklama, která je má přivést zpět na e-shop a přimět k nákupu.
Remarketing a vyhledávače
Reklamy se zobrazují uživatelům na všech stránkách, které jsou zapojeny do sítě AdSense, což je reklamní systém od Google. Na velmi podobném principu funguje také služba Sklik Retargeting od Seznamu.
Remarketing je jedna z nejúčinnějších forem reklamy. Zobrazuje totiž reklamy na ty produkty, o které má konkrétní uživatel s velkou pravděpodobností zájem nebo o nich alespoň přemýšlí a zaujaly ho, jelikož si je již dříve prohlížel. Remarketing má tedy logicky za cíl, aby se z dřívějšího návštěvníka stal zákazník.