Sales promotion (česky podpora prodeje) zahrnuje takové akce, které mají za úkol zvýšit, nebo dokonce vyvolat spotřebitelskou poptávku po daném produktu. Jedná se o časově omezené a předem přesně naplánované akce s jasnými pravidly.
Sales promotion je tedy způsob, jakým konkrétní značka komunikuje se svými zákazníky za účelem komercionalizace, stimulace prodeje a tím i vyššího zisku.
Výhody ze sales promotion má však nejen firma, ale i spotřebitel. S nákupem nebo s užitím produktu bývají totiž v rámci sales promotion spojovány všelijaké slevy, akce, dárky a jiné výhody. Tyto benefity nalákají zákazníky a zároveň nezpůsobí dané firmě žádné ztráty, které by nebyly vykompenzovány následným vyšším ziskem z prodeje.
Příklady sales promotion
- slevy, akce
- ochutnávky spojené s prodejem
- spotřebitelské soutěže
- služby či produkty navíc (při koupi určitého množství produktů)