Pod pojmem TP (tiskové podklady nebo také technické parametry) se rozumí dokument, který specifikuje technické údaje ke konkrétnímu inzerátu. V marketingovém slangu se sousloví tiskové podklady/technické parametry zkracují do pojmu „TéPéčka“. Rozlišujeme TP pro tištěná média a TP pro venkovní reklamu.
Tiskové podklady a technické parametry pro oblast tištěných médií
TP pro reklamu v tištěných médiích vždy obsahuje následující údaje:
- název titulu, v němž bude inzerát uveřejněn
- datum, kdy vychází daný titul
- datum, do kterého musí být dodány podklady pro inzerát
- způsob dodání podkladů k inzerátu
- tisková metoda, která bude pro inzerát použita
- jazyk inzerátu
- formát inzerátu (zrcadlo, před ořezem, po ořezu)
- informace o tom, zda má být písmo v křivkách
- informace o rastru (hustota tiskových čar, bodů na jeden palec)
- údaj o kvalitě obrázku (většinou je třeba 300 dpi a více)
- úhly natočení
Tiskové podklady a technické parametry pro oblast venkovní reklamy (outdooru)
Povinné TP pro venkovní reklamu jsou pak následující:
- místo, kam se mají zaslat podklady k reklamě
- termín dodání reklamy
- termín výlepu reklamy
- celkové rozměry reklamy
- rozměry viditelné plochy reklamy
- údaje o materiálu, z něhož se bude reklama vyrábět (gramáž, voděodolnost…)
- počet kusů, které jsou požadovány
- doporučený počet rezervních kusů reklamy pro případ, že bude poškozena vlivem počasí, vandalismu a podobně