YouTube je v současnosti největší a nejoblíbenější internetový server, který slouží pro nahrávání a sdílení videosouborů. YouTube je sociální sítí, na níž si uživatelé přehrávají videa a mohou je sdílet, komentovat či hodnotit. YouTube vznikl v roce 2005, české rozhraní získal o tři roky později.
YouTube jako fenomén dnešní doby
Podle statistik navštíví český YouTube zhruba 5 milionů unikátních uživatelů za měsíc. Je tedy logické, že se YouTube stal velmi zajímavou platformou pro internetový marketing, který může zasáhnout široký pojem potenciálních klientů.
A tak jsou úspěšná videa opatřována různými typy reklamy, firmy si zakládají své YouTube kanály, jejichž prostřednictvím zvyšují povědomí o své značce, a internetové hvězdy, které jsou sledovány statisíci až miliony uživatelů, propagují různé produkty či služby.
Současným trendem je tzv. youtubering (vloggerství) – nahrávání a sdílení vlastních originálních videopříspěvků zaměřených nejčastěji na komentování počítačových her, módu, kosmetiku a nakupování či pranky (někoho nachytat, udělat si z někoho legraci).